İletişim

Bilgisayar Mühendisi Bilgi ve Becerileri : Eğitim, Tasarım İlgi Alanları: Doğada Yaşam, Yamaç Paraşütü

Website:Ali KARATAŞ

Son Yazılar

Action Script 3

AS3 Tween Sınıfı kullanımı (Basit Anlatım)

Merhaba arkadaşlar AS3 te tween sınıfını kullanmayı basit bir şekilde anlatacağım.

Tween sınıfı ile animasyonlarımızı daha estetik hale getirebiliriz. Bu sınıf ile nesnenin yeniden boyutlandırılması, koordinat değişimi, ölçeklenmesi vb. işlemlerde kullanılıyor. Güzel tarafı ise fazla kod kalabalığına gerek olmadan işlemleri daha kısa kodlamalarla yapıyor olması. Tween objesinin kodlama içerisindeki kullanımı aşağıdaki gibidir.

var yeniTween:Tween = new Tween(“object”, “properties”, function, begin, finish, duration, useSeconds);

object: Animasyonda kullanılacak nesnenin adı,

properties: Nesnenin müdahale edilecek özelliği(width, height, alpha, scaleX, scaleY, vb.),

function: Animasyona uygulanacak hareket türü,

begin: Başlangıç parametresi, yani objeyi hareket ettireceksek hangi eksende hareket ettireceksek, o eksendeki başlangıç koordinatı(ornek_mc.x = 50),

finish: Bitiş parametresi (ornek_mc.x = 500),

duration: Nesneye uygulanacak animasyonun süresi,

useSeconds: Burada true değeri verilirse animasyonun süresi saniye olarak, false verilirse frame hızı olarak hesaplanır.

Tween sınıfını bir nesneye uygulamak istersek aşağıdaki örnekteki gibi bu sınıfı kullanabiliriz.

import fl.transitions.Tween;
import fl.transitions.easing.*;
var yeniTween:Tween = new Tween(ornek_mc, “y”, Regular.easeOut, 0, 350, 5, true);

u kodlamayla sahne üzerindeki nesne y ekseninde 0 noktasından 350 piksele gönderiyoruz. Animasyonunhareket türünü ise Regular sınıfını kullanarak belirledik. Bu ve diğer sınıflarla ilgili bilgiler altta sıralanmıştır.

Back: Hareket hızlı bir şekilde başlar, bitiş noktasını geçtikten sonra bitiş noktasına döner.

Bounce: Nesne özelliğinin verilen değer üzerinden sıçramasını sağlar. Örnek olarak top zıplatmaanimasyonu gösterilebilir.

Elastic: Hareketlerin elastik bir şekilde yapılmasını sağlar. Nesne önce bitiş noktasını geçer, sonra gerigelir, belirlenen süreye göre bu işleme devam eder ve belirlenen noktaya gelir.

None: Adındanda anlaşılacağı gibi herhangi bir hareket uygulamadan animasyonun normal şekilde devam eder.

Regular: Belirli bir ivme uygular.

Strong: Regular sınıfına benzer bir yapısı vardır fakat hareketler daha serttir.

Bu sınıfın yapıları ile birlikte aşağıdaki 3 özellikten birininde kullannılması gerekmektedir.

easeIn: Hareketin başlangıç noktasında yapılmasını sağlar.

easeInOut: Hareketin hem başlangıç hem bitiş noktasında yapılmasını sağlar.

esaseOut: Hareketin bitiş noktasında yapılmasını sağlar.

Bu sınıfı kontrol etmek için aşağıdaki metotları kullanabiliriz.

yeniTween.stop(); : Animasyonu durdurmaya yarar.

yeniTween.resume(); : Durdurulan animasyonun kaldığı yerden devam etmesini sağlar.

yeniTween.start(); : Durdurulan animasyonu baştan başlatmaya yarar.

yeniTween.fforward(); : Aniamsyondan bitirmek istersek bu metodu kullanabiliriz.

yeniTween.yoyo(); : Sıkılırda animasyonu tersten oynatmak istersek bu metodu kullanabiliriz.

Yorum Yazın